Duże koszty związane z budową tradycyjnych magazynów sprawiają, że klienci poszukują bardziej praktycznych oraz przede wszystkim tańszych sposób pozwalających na magazynowanie towarów. Jednym z rozwiązań są magazyny w postaci namiotów.

W Polsce stale można zaobserwować zwiększenie ilości powierzchni magazynowej. Budowane centra logistyczne oferują często całodobowy dostęp oraz usługi pozwalające na przechowywanie wybranych przez siebie towarów. Jest to niezwykle pomocne, ale obarczone wieloma wadami, wśród których najważniejszą jest cena, którą trzeba zapłacić za każdy metr kwadratowy powierzchni. Operatorzy hal magazynowych dodatkowo mogą dowolnie narzucać różnego rodzaju opłaty, aby zwiększyć swój zysk. Dodatkowym minusem jest konieczność wyboru lokalizacji, która często nie sprzyja prowadzeniu firmy i zmusza do korzystania z usług firm transportowych lub posiadania własnej floty.
Dzięki namiotom magazynowanie jest łatwiejsze.

Namiot magazynowy – czym dokładnie jest?

Namioty magazynowe to specjalne konstrukcje pozwalające na łatwiejsze magazynowanie różnego rodzaju towarów we własnym zakresie. Namioty dostępne są w wielu rozmiarach – najmniejsze mają 3×4 metry i mogą być stawiane na własnym podwórku. Dużą zaletą, o której warto wspomnieć
jest brak trwałego posadowienia – namiot można więc swobodnie przenosić w różne miejsca.
Ma to znaczenie, gdy bierzemy udział na przykład w targach lub spotkaniach branżowych.
Namioty mogą być produkowane w systemach stal + PVC lub stal + PE.

Dla kogo jest przeznaczony namiot magazynowy?

Dla każdego. Namioty magazynowe są produktami o bardzo szerokim spektrum zastosowania.
Mogą je wykorzystywać zarówno klienci indywidualni – jako alternatywą dla np. garażu lub przedsiębiorstwa działające w różnych branżach – od gastronomicznej poprzez motoryzacyjną,
a na budowlanej i usługowej kończąc.

Gdzie można wykorzystać namioty magazynowe?

Wszędzie – dzięki mobilności, lekkości konstrukcji oraz łatwemu montażowi. Namiot magazynowy możemy postawić na własnym podwórku i przechowywać w nim to, co tylko chcemy.
Takie rozwiązanie sprawdzi się również, gdy prowadzimy własną działalność, np. warsztat samochodowy i potrzebna nam dodatkowa powierzchnia magazynowa do przechowywania opon, narzędzi, części samochodowych czy elementów karoserii. Namioty magazynowe są również świetnym rozwiązaniem dla:

– firm remontowo-budowlanych,
– firm cateringowych,
– lokali gastronomicznych,
– firm organizujących spotkanie branżowe, eventy, koncerty itd.,
– autoserwisów (wydaje mi się, że piszemy razem, ale warto to jeszcze sprawdzić),
– firm ogrodniczych,
– sklepów internetowych czy hurtowni.

Namioty magazynowe sprawdzą się świetnie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest mobilna przestrzeń magazynowa. Chodzi tu przede wszystkim o takie eventy, jak: targi, spotkania branżowe, ekspozycje czy koncerty i inne wydarzenia kulturalne.

Budować czy kupować?

Klienci często stoją przed takim właśnie dylematem. Budowa własnego magazynu związana
jest z uzyskaniem pozwolenia na budowę, koniecznością wykonania projektu, zatrudnianiem fachowców, wysokimi kosztami oraz czasem. Tego rodzaju kłopotów nie ma przy namiotach magazynowych. Ich zakup jest tani, a montaż nie wymaga uzyskania pozwoleń budowlanych.
Za zakupem namiotu magazynowego przemawiają:

– mobilność konstrukcji,
– prosty montaż i demontaż,
– praktycznie zerowe koszty utrzymania,
– różnorodność rozmiarów oraz możliwość rozbudowy,
– odporność na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych,
– odporność na uszkodzenia mechaniczne.

Źródło: Das Company – Hale namiotowe